Infrasaunování zdravě i v létě

Aktualizováno 02.04.2016


Použití infrakabiny je samozřejmě celoroční záležitostí. I v letních měsících můžeme využít pozitivní terapie infračerveným zářením. Podívejte se k čemu všemu je infrasaunování dobré.

Spalování kalorií a kontrola nadváhy

Středně trénovaný člověk může v sauně vypotit 500 g potu, čímž spotřebuje 300 kcal, zhruba jako při běhu na 3,5-5 km. Teplem trénovaný člověk může lehce vypotit 600-800 kcal bez jakýchkoli nežádoucích účinků. Zatímco pokles váhy způsobený ztrátou vody můžeme lehce dohnat pitným režimem, spálené kcal už do organismu dodány nebudou. Protože ITS zvyšuje produkci potu 2-3 x oproti tradiční sauně, myšlenka na zvýšené spalování nadbytečných kcal je velmi zajímavá a lákavá.

Pro přirovnání ztráta kalorií u osoby vážící kolem 75 kg při sportovní zátěži v délce 30 min:
Maratón 393
Plavání - kraul 300
Jogging 300
Tenis - rychlá hra 265

 

Infračervené záření a eliminace toxických látek z těla

Dlouhodobým výzkumem bylo prokázáno, že složení potu v klasické sauně z 95-97 % tvoří voda. V infrakabině pak jen 80-85 %, zbytek tvoří tukové buňky a cholesterol, v tucích rozpustné jedy, těžké kovy, kyseliny, sodík a čpavek. Z toho vyplývá, že v klasické sauně se vyloučí potem jen 5 % škodlivin, kdežto v infrakabině 15 %.

 

Vliv infrakabiny na krásu

• zlepšuje prokrvení kůže, což je podmínku pro její vzhled
• čistí kůži do hloubky, odstraňuje z ní nečistoty a odumřelé kožní buňky, čímž ji zanechává měkkou a hebkou
• zlepšuje elasticitu a napětí kůže
• zlepšuje akné, ekzémy, psoriasis, popáleniny, různá poškození kůže
• pomáhá hojit otevřené rány, zmenšuje jizvy
• prohřívá tkáň do hloubky, tím pomáhá k odstranění celulitidy
• používání infračervené kabiny urychluje jakýkoli program proti celulitidě

 

Kompenzace stresu

Příjemné prostředí, klid a pohoda v infračervené kabině pomáhá odstraňovat stres.

 

Snížení tuhosti kloubů

• Lékařské výzkumy ukazují snížení tuhosti kloubů při prohřátí tkáně na 45 °C až o 20 %, týká se to především revmatoidních kloubů prstů.

 

Pasivní kardiovaskulární trénink

Mnoho z nás pravidelně běhá, abychom trénovali náš kardiovaskulární systém, a ne abychom získali velké stehenní svaly. Pravidelné používání kabiny má podobnou kardiovaskulární zátěž a může být, co se týká zvyšování kardiovaskulární kondice a spalování kalorií, stejně efektivní jako pravidelné cvičení.

 

Pořízení infrasauny není vůbec složité

Zatímco v případě budování klasické sauny přicházejí na řadu stavební úpravy a náročná práce mnoha řemeslníků, infrasauna se prodává připravená vlastně jako skládačka. Její stavba trvá přibližně 35 minut a podle instrukcí ji zvládne prakticky každý. Stačí najít doma potřebný prostor (nejmenší infrasauna má rozměr 74x83x170 cm) a zajistit přívod elektrického proudu. Běžné připojení domácností 230 V je pro infrasauny zcela optimální a je stejné jako když si připojíte jiný běžný spotřebič třeba ledničku. Spotřeba energie není také nijak vysoká a lze jí přirovnat spotřebě rychlovarné konvice.

Na trhu jsou nabízeny infrasauny mnoha rozměrů, s keramickými nebo karbonovými topnými tělesy. Pobyt uvnitř infrasauny může zpříjemnit také zabudované rádio nebo MP3 přehrávač. Prohloubení zdravotních účinků umocňují ionizátor, ozónový generátor či světelná terapie, kterými jsou některé infrasauny vybaveny. A aby infrasauna v domě nebo bytě také hezky vypadala, na výběr je několik různých designů a vnějších materiálů.

 

Mohlo by vás zajímat:
Infrasauny – moderní trend saunování
Montáž infrasauny
Infrasauny
 

 

 

Staňte se fanoušky Loskutáka na Facebooku

Nova.cz